En este curso desde Agenda 21 se nos propuso el tema de la contaminación lumínica por lo que durante el curso hemos hecho algunas actividades relacionadas con el tema
1.- Argi kutsaduraren inguruko programak scratch-en: Programas en Scratch explicando qué es la contaminación lumínica
2.- Puxika vs dron. Globo vs Dron
Argi kutsadura neurtzeko gailu bat egin nahi dugu eta aztertzen ari gara zein aukera da hobeagoa:
Hemos estado analizando cuál es la opción mejor para hacer la auditoría, usar un globo o un dron
Hemos estado analizando cuál es la opción mejor para hacer la auditoría, usar un globo o un dron
- Helio puxika baten bidez sonda bat igo
- Dron bat erabiltzea neurgailu bat igotzeko
3.- Helio puxikaren haria jasotzeko errobota: Robot para recoger el hilo del globo de helio
4.- Argazkiak automatikoki ateratzeko errobotoa. Robot para realizar las fotos de forma automática
- zundaren 1. propotipoa: 1er prototipo de la sonda
Hemen dago gure lehendabiziko prototipoa. Serboak eragiten dio makinaren sakagailuan 4 segundero, baina beti argazki makina mugitzen da apur bat eta batzuetan kale egiten du.
Aquí está el primer prototipo que realiza fotos cada 4 segundos.
- zundaren 2. propotipoa: 2º prototipo de la sonda
5.- Proiektuaren lehendabiziko frogak. Primeras pruebas
eta hemen lortutako argazkiak.... aqui las fotos tomadas
6.- Proiektua aurkezten txikien aurrean. Enseñando el proyecto a lxs pequeñxs
7.- Neurketaren eguna: El día de la medición
2017ko ekainaren 15an neurketa egitea programatuta genuen duela hilabete pare bat. Eguna hurbiltzen zen heinean zalantzak hasi ziren haize gehiegi igarrita baitzegoen. Logistika zela eta gehienezko muga bat adostu genuen, haizeak 20 km/h edo gehiago izatekotan bertan behera utzi behar genuen froga. Baina eguna heltzerakoan, honekin topatu gara:El 15 de junio lo teníamos marcado en el calendario como el día que ibamos a realizar la medición, pero a medida que se acercaba la fecha comenzaron las dudas ya que las predicciones metereológicas no eran muy favorables debido al exceso de viento.
Haize gehiegi egonda ere froga egitera ausartu gara, jakinda hasieratik agian ez genukela lortuko bilatutako emaitzak.
Pese a haber demasioado viento nos decidímos a hacer las pruebas pese a saber que no lograríamos los resultados esperados.
Bi neurketa egin genituen, bata ilundu baino lehen eta bestea gauez argi kutsaduraren neurketa egiteko.
Hicimos dos mediciones, una antes de oscurecer y otra de noche para medir la contaminación lumínica
Hauek dira zundaren sentsoreak eman dizkiguten datuak:
Estos son los resultados de los sensores de la sonda en la medición nocturna:
Ikusten denez, 31 metro igo eta gero sentsoreak ez du argitasunik nabarmentzen. Neurketa hau egiteko sentsore honek ez du sentsibilitate nahikorik.
Como se puede ver a partir de los 31 metros de altitud el sensor no detectaba ninguna luz, por lo que concluimos que la sensibilidad del mismo no es la adecuada
Hemen daude datu guztien taula: datalog Aqui está la tabla con todos los datos: datalog
8.- Oion zerutik: Oion desde el cielo
Gaur haize gutxiago zegoenez irudi on batzuk lortu ditugu... hona hemen atera dena...Aprovechando que las condiciones metereológicas el día después de la prueba eran más favorables, hemos hecho otra medicíon de día
9.- Ondorioak: Conclusiones
Hemen ikusten da gure ikastolaren inguruko kaleen argi kutsaduraren eragina:
Aquí se puede ver el efecto de la contaminación lumínica en el entorno de la ikastola.
Ikusten denez, kaleetako argia da gehien bat argi kutsadura sortzen duena, eta honetan bi ondorio atera ditzakegu:
Como se puede ver, es el alumbrado público el que crea el que genera una mayor contaminación lumínica. Con respecto a esto se pueden tomar dos conclusiones:
Toki hauetan duela gutxi berritu dira kaleko argiak eta bistan da erabilitakoak askoz gutxiago kutsatzen dutela, betetik LED teknologia erabiltzen dutelako eta bestetik, sortutako argia oso ondo bideratua dago kaleak argiteko zerua alferrik argitu gabe.
En estas ubicaciones se han colocado luces con tecnología LED que direccionan muy bien la luz hacia la calle sin generar apenas contaminación lumínica.
2.- Hobetu beharrekoak: beste kaleetan erabilitako argiak: Propuestas de mejora: las luces usadas en el resto de calles
Beste kale guztietan argitasun asko zerurantz doa eta ondorioz, kutsatzeaz aparte kaleak askoz gutxiago argituak azaltzen dira
En el resto de calles vemos como la luz se difunde hacia el cielo con lo que además de generar contaminación se obtiene una iluminación ineficiente de las calles.
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Aquí se puede ver el efecto de la contaminación lumínica en el entorno de la ikastola.
Ikusten denez, kaleetako argia da gehien bat argi kutsadura sortzen duena, eta honetan bi ondorio atera ditzakegu:
Como se puede ver, es el alumbrado público el que crea el que genera una mayor contaminación lumínica. Con respecto a esto se pueden tomar dos conclusiones:
- 1.- Praktika onen adierazlea: Foru kalea, Araba enparantza, Santa Maria kalea eta kale berriaren parkina Indicadores de buenas prácticas: calle Fueros, plaza Álava, calle Santa María y el parking junto a la calle nueva
Toki hauetan duela gutxi berritu dira kaleko argiak eta bistan da erabilitakoak askoz gutxiago kutsatzen dutela, betetik LED teknologia erabiltzen dutelako eta bestetik, sortutako argia oso ondo bideratua dago kaleak argiteko zerua alferrik argitu gabe.
En estas ubicaciones se han colocado luces con tecnología LED que direccionan muy bien la luz hacia la calle sin generar apenas contaminación lumínica.
2.- Hobetu beharrekoak: beste kaleetan erabilitako argiak: Propuestas de mejora: las luces usadas en el resto de calles
Beste kale guztietan argitasun asko zerurantz doa eta ondorioz, kutsatzeaz aparte kaleak askoz gutxiago argituak azaltzen dira
En el resto de calles vemos como la luz se difunde hacia el cielo con lo que además de generar contaminación se obtiene una iluminación ineficiente de las calles.
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